Wydawca
Wydawnictwo Medyczne Borgis
Nowa Medycyna - Wydawnictwo Medyczne Borgis ukazuje się od 1994 roku

» Wpływ Szkoły Rodzenia na subiektywną ocenę przygotowania teoretycznego i sprawnościowego do porodu

© Borgis - Nowa Medycyna 1, s. 2-6
*Aleksandra Stangret1, Anna Cendrowska2, Dariusz Szukiewicz1, 2
Wpływ Szkoły Rodzenia na subiektywną ocenę przygotowania teoretycznego i sprawnościowego do porodu
THE INFLUENCE OF PRENATAL CLASSES ON SUBJECTIVE ASSESSMENT OF THEORETICAL AND PHYSICAL PREPARATION TO LABOR AMONG PREGNANT WOMEN
1Katedra i Zakład Patologii Ogólnej i Doświadczalnej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego
Kierownik Katedry: prof. dr hab. Sławomir Maśliński
2Katedra i Klinika Położnictwa, Chorób Kobiecych i Ginekologii Onkologicznej II Wydziału Lekarskiego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego
Kierownik Katedry: prof. dr hab. Jerzy Stelmachów
Summary
Key words:
Piśmiennictwo
1. Szałkowski A, et al.: Analiza przebiegu i sposobu zakończenia porodu u pacjentek po Kursie w szkole rodzenia. Kliniczna Perinatologia i Ginekologia 2002; Suplement XXV: 201-207. 2. Lindmark G, et al.: Antenatal care in development countries. Paediatric and Perinatal Epidemiology 1998; 12: 4-6. 3. Nolan ML.: Antenatal education – where next? J Adv Nurs 1997; 29(4): 1198-1204. 4. Spiby H, et al.: Strategies for copying with labour: does antenatal education translate into practice? J Adv Nurs 1999; 29(2): 388-394. 5. Stamler LL.: The participants´ views of childbirth education: is there congruency with an enablement framework for patient education? J Adv Nurs 1998; 28(5): 939-947. 6. Kosińska K, et al.: Postawy ciężarnych wobec porodu – analiza form przygotowania i preferencji. Ginekologia Polska 2005; 76(12): 973-978. 7. Soet JE, et al.: Prevalence and Predictors of Women ´s Experience of Psychological Trauma During Childbirth. Birth 2003; 30 (1): 36-46. 8. Ziółkowska K, Marianowski L.: Szkoła rodzenia przy oddziale ginekologiczno-położniczym I Kliniki Akademii Medycznej w Warszawie – analiza działalności, cele i założenia. Kliniczna Perinatologia i Ginekologia 2002; Suplement XXV: 208-214. 9. Goodman P, et al.: Factors related to childbirth satisfaction. Issues and Innovations in Nursing Practice 2003; 212-219. 10. Green JM, Baston HA.: Feeling in Control During Labor: Concepts, Correlates, and Consequences. Birth 2003; 30(4): 235-247. 11. Cendrowski K, et al.: Ocena przebiegu porodu oraz stanu noworodka pacjentek po kursie w szkole rodzenia. Kliniczna Perinatologia i Ginekologia 1996; Suplement XIII: 111-115.

otrzymano/received: 2008-03-16
zaakceptowano/accepted: 2008-03-21

Adres/address:
*Aleksandra Stangret
Katedra i Zakład Patologii Ogólnej
i Doświadczalnej Warszawskiego
Uniwersytetu Medycznego
ul. Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa
tel.: 600 277 603
e-mail: a.stangret@op.pl

Pełna wersja artykułu Wpływ Szkoły Rodzenia na subiektywną ocenę przygotowania teoretycznego i sprawnościowego do porodu dostępna w Czytelni Medycznej Borgis.
Copyright © Wydawnictwo Medyczne Borgis Sp. z o.o. 2007-2013
Chcesz być na bieżąco? Polub nas na Facebooku: strona Wydawnictwa na Facebooku